Koulujen leikkikenttävälineet ja ulkoluokat

Liikunta koulun leikkikentillä - avain hyvään terveyteen ja parempaan oppimiseen ja koulunkäyntiin

Maailman terveysjärjestön (WHO) mukaan lapset tarvitsevat vähintään 60 minuuttia kohtalaista tai voimakasta liikuntaa päivässä. Mutta aivan liian moni lapsi ei pääse lähellekään tuota lukua. 

Koulunkäynti on pakollista kaikille lapsille, ja koulu on paikka, jonne tiedämme jokaisen lapsen menevän. Tämä tarkoittaa, että koulu on tilaisuutemme varmistaa, että kaikilla lapsilla on mahdollisuus olla fyysisesti aktiivisia ja siten onnellisia ja terveitä.

Tämä koulu Skotlannissa rakensi kouluun leikkikentän edistääkseen koululaisten fyysistä aktiivisuutta.  Videolta näet mitä he tällä saavuttivat. 

 

KOMPAN Play -instituutin 10 vinkkiä miten suunnitella aktiivisuuteen kannustavia koulunpihoja 

Katso video saadaksesi KOMPAN Play -instituutin johtajan, Jeanette Fich Jespersenin, 10 vinkkiä koululaisten liikuntaa edistävien leikkivälineiden valitsemiseen.

 

 

Miksi koululaiset rakastavat KOMPANin koululeikkikenttiä

Hyvin suunnitellut leikkialueet ovat kuin ulkoluokkia, jotka auttavat lasten sosiaalista ja fyysistä kehitystä. Siksi on tärkeää, että leikkikenttävälineet ovat innostavia ja jännittäviä ja inspiroivat lasten mielikuvitusta.

Me tarjoamme tätä laajan tuotevalikoiman, kuten kiipeilytelineiden, urheiluvälineiden ja leikkikenttävälineiden avulla, jotka ovat takuulla turvallisia, edullisia ja osallistavat kaiken ikäisiä ja kykyisiä koululaisia. 

KOMPANin koululeikkikenttä on terve sijoitus oppimiseen ja lasten terveyteen ja auttaa kouluasi:

 

  • Lisäämään oppilaiden läsnäoloa 
  • Luomaan houkuttelevan kouluympäristön 
  • Parantamaan oppilaiden saavutuksia
  • Parantamaan akateemisia saavutuksia
  • Parantamaan oppilaiden huomiokykyä

Peruskoulun ala-aste

School-segment-horisontal1.jpg

Olemme tehneet yhteistyötä peruskoulujen kanssa parantaaksemme oppilaiden läsnäoloa, huomiokykyä ja saavutuksia asentamalla ainutlaatuisia ja kiinnostavia leikkivälineitä. Ala-asteen leikkikenttäratkaisumme tarjoavat haastavaa ja luovaa oppimista leikin avulla opetussuunnitelman tulosten parantamiseksi.

Peruskoulun yläaste

School-segment-horisontal2.jpg

KOMPANilla olemme todistaneet, että oikeat ja oikein suunnitellut ulkoilumahdollisuudet ovat edelleen monipuolinen tapa nuorille viettää aikaa yhdessä ja olla aktiivisia samalla kun he ovat sosiaalisia. Tarjoamme ainutlaatuisia peli- ja liikuntaratkaisuja, jotka on suunnattu nimenomaan tälle ikäryhmälle. 

Toisen asteen oppilaitokset, korkeakoulut ja yliopistot

School-segment-horisontal3.jpg

Etsitpä sitten loistavaa monikäyttöpelialuetta, trendikkäitä parkour- ja street workout -laitteita tai laadukkaita kuntoilulaitteita ulkona harjoitteluun, toisen asteen, korkeakoulujen ja yliopistojen tuotevalikoimamme auttaa varmasti luomaan suositun ja toimivan alueen aktiiviseen harrastamiseen ja oppimiseen.

50 vuoden kokemus leikkikenttävälineiden suunnittelusta kouluille

Autettuamme tuhansia kouluja saamaan kaiken irti ulkotiloistaan ymmärrämme, että jokaisella ympäristöllä on omat ainulaatuiset vaatimuksensa. Siksi tarjoamme kouluille räätälöityjä ulkoleikkivälineitä, jotka vastaavat koulun tarpeita, budjettia kunnioittaen. 

Monipuolinen leikkikonsulttitiimimme, maisemasuunnittelijat ja muut asiantuntijat työskentelevät yhdessä seuraten KOMPANin leikkikentänsuunnitteluprosessia, jonka tuotoksena saat sinulle räätälöidyn suunnitelman, joka sisältää eri asiantuntijoiden parhaat ideat. 

Suunnittelupäällikkömme ottavat huomioon, kuinka koulun leikkivälineet tukevat oppilaita, opetussuunnitelmaa, tilaa, ympäristöä ja toimintaa.

Lopputulos on täysin uniikki, räätälöity leikkiratkaisu, joka tarjoaa suurimman mahdollisen arvon koululle, ulkotilalle ja opiskelijoille.

 





Ulkoluokka

Ulkoluokat tuovat enemmän tilaa opetukselle ja auttavat lisäämään sosiaalista etäisyyttä oppilaidesi välillä. 

Lue 13 vinkkiämme ulkoluokan luomiseen

  • 1. Ulko-oppimisalueella tulisi olla kokoontumispaikka, jossa oppilaat voivat kuunnella ohjeita (istuimet ja valkotaulu) sekä aktiivisen oppimisen asemia käytännön toimintojen suorittamiseksi (pöytiä). Nämä tilat voidaan ajatella ja suunnitella ''huoneiksi"ulkotilassa, ja niiden tulisi aina olla opettajan / ohjaajan näkyvissä.
  • 2.Ulko-oppimistilan ei tule näyttää samalta kuin sisäoppimistilan - neliö- tai suorakaiteen muotoisten tilojen sijaan ajattele ympyröitä ja soikioita.
  • 3.Ulko-oppimistila on suunniteltava niin, että sinne pääsee ja voi osallistua myös apuvälineitä käyttävät henkilöt - varmista, että istuinalueilla ja pöydillä on riittävän leveät polut pyörätuoleja tai kävelykeppejä käyttäville opiskelijoille.
  • 4.Ulko-oppimistilan sijainnin ei tulisi olla kaukana wc: stä / pesupisteestä ja ensiapupisteestä. 
  • 5.Opiskelualueella tulisi olla selkeät rajat ja hätätilanteita varten osoitettu koko ryhmän kohtaamispaikka.
  • 6.Opettajilla ja esimiehillä tulisi olla koko ajan selkeä näkyvyys ryhmän valvomiseksi.
  • 7.Ulko-oppimistilassa tulisi olla sähköt sekä wifi ja puhelinyhteys.
  • 8.Ulko-oppimistilan tulisi maksimoida opiskelijoiden mahdollisuudet tutkia luonnonelementtejä ja oppia luonnosta (puukasvit, vesi, puutarhat).
  • 9.Kun opiskelijat työskentelevät tablettien ja tietokoneiden kanssa, on suojauduttava heijastuksilta. 
  • 10.Mieti opiskelijoiden ja opettajien lämpömukavuutta - tämä vaihtelee ilmastosta ja vuodenajasta riippuen, mutta voi tarkoittaa tarvetta esimerkiksi varjojen tai jonkinlaisen lämmityksen hankkimista. 
  • 11.Ulko-oppimistila tarvitsee kuivaa varastotilaa. 
  • 12.Ulko-opppimistila tarvitsee tilaa töiden esittelemiseen. 
  • 13.Ulko-opppimistila tarvitsee tilan tai pääsyn suojaan sateelta ja lumelta.  

Ota nyt yhteyttä saadaksesi neuvoja ulkoiluluokan luomisesta omalle alueellesi.