Moisselles-Domont Eurocommercial, Ranska

Leikkipaikka, joka tekee ostoskeskuksesta perhekohteen. 

Leikkipaikka, joka tekee ostoskeskuksesta perhekohteen. 

Mikä olisi parempi tapa tehdä shoppailusta ainutlaatuinen perheseikkailu, kuin jännittävällä ulkoleikkikentällä? Juuri näin teki Pariisin lähellä sijaitseva Moisselles-Domont-ostoskeskus. Ostoskeskuksessa käy neljä ja puoli miljoonaa kävijää vuodessa ja lapsiperheiden kokemusta haluttiin parantaa rakentamalla maamerkki, joka houkuttelee lapsia heti, kun he näkevät sen pysäköintialueelta.

Sekä vanhemmat että lapset rakastavat uutta leikkialuetta, koska seitsemän metriä korkeassa leikkitornissa lapset voivat pitää hauskaa, kun taas vanhempien on helpompi tehdä ostoksia. Omistajat ovat niin tyytyväisiä leikkikentän menestykseen ja korkeaan laatuun, että he ovat suunnitelleet lisää leikkipaikkoja joihinkin 25 muuhun omistamaansa kauppakeskukseen ympäri Euroopan.

Leikkiseikkailu seitsemän metrin korkeudessa

Leikkiseikkailu seitsemän metrin korkeudessa

Leikkikentän kohokohta on seitsemän metriä korkea leikkitorni, jossa jokainen leikkikuutio tarjoaa jotain uutta löydettävää. Päästäkseen alhaalta ylös lapset kohtaavat erilaisia haasteita, kuten kiipeilyverkon, köydet levyillä tai tunnelin, jossa on jyrkkä nousu. Ne edistävät liikuntaa ja kehittävät ristikkäiskoordinaatiota. Kiipeily ei ole vain hauskaa, mutta tuo myös jännitystä ja palkitsee. Mitä korkeammalle lapset kiipeävät, sitä paremmasta näkymästä he voivat nauttia pomppien membraanilla ja katsellen ulos kupla-ikkunasta. Huipulle pääseminen on vain puolet jännityksestä, koska ainoa tie alaspäin on vauhdikasta putkiliukumäkeä laskien. Jokaiselle kyvylle ja tarpeelle suunnitellut alemman tason leikkipaneelit motivoivat lapsia oppimaan leikin avulla ja tarjoavat täydellisen mahdollisuuden seurustella ja saada uusia ystäviä.

Kognitiivinen

Fyysinen

Sosiaalis-emotionaalinen

Moiselles_Horizontal_3.jpg

Moiselles_Horizontal_4_1.jpg

Moiselles_Horizontal_2.jpg

Ulkoleikkipaikasta on todellista hyötyä, koska lapset näkevät sen heti parkkipaikalta ja haluavat sisälle ostoskeskukseen. 

Sandra Jorge

Projektipäällikkö, Eurocommercial